Малий бізнес в Україні: виклики та перспективи розвитку

Опубліковано Vladyslav Us на

Регіон: Європа і Центральна Азія
Рівень прибутку: дохід нижче середнього
Населення: 44,622,516
ВНД на душу населення (US $):2,660

В економіці країн ЄС малий бізнес посідає позиції лідера, адже має багато переваг, гнучкість та конкурентоспроможність в різних галузях, оперативна реакція на актуальні потреби споживачів тощо.

Прикладом успішної підприємницької діяльності є позиції країн у Світовому рейтингу Doing Business, який проводить Світовий Банк.

Doing Business охоплює декілька важливих аспектів регуляторного середовища, оскільки це стосується місцевих фірм.

Основною метою є забезпечення об’єктивної основи для розуміння та вдосконалення регуляторного середовища для бізнесу в усьому світі.

Також надаються кількісні показники щодо регулювання започаткування бізнесу, розгляду дозволів на будівництво, отримання електроенергії, реєстрації майна, отримання кредиту, захисту інвесторів, сплати податків, примусового виконання контрактів та вирішення неплатоспроможності.

Крім того, варто зазначити, що для успішного ведення бізнесу, пропонується детальний опис, який охоплює регулювання та реформування бізнесу в різних містах та регіонах країни.

Вибрані міста можуть порівнювати свою ділову регламентацію з іншими містами в економіці чи регіоні та з 190 економіками, що займають рейтинг.

Малий бізнес в Україні нажаль, поки не відіграє велику роль в національній економіці, на відміну від економічно розвинутих країн.

Наразі, малий бізнес в Україні бориться «за життя», адже в період карантину зазнав найбільших обмежень.

Так, на першому національному бізнес-форумі Industry4Ukraine член команди підтримки реформ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Денис Шемякін сказав: «Малий і середній бізнес в Україні приносить 55% валового внутрішнього продукту в економіку країни, зокрема частка малого бізнесу 16% ВВП… Але якщо подивитися в іншому вимірі, то великі і середні підприємства в Україні — це 73% ВВП, тобто мікро- і малі підприємства в Україні — це всього 16% ВВП. В Європі – удвічі більше».

Сьогодні, важливо втримати малий бізнес “на плаву” та захистити від негативних наслідків в результаті поширення вірусу та запровадження карантину.

Зараз дуже актуальними стануть міжнародні грантові та кредитні програми для підприємців. Але все ж таки, представникам бізнесу треба мати підтримку в першу чергу в середині країни.

Заходи, які були запроваджені під час карантину для підтримки малого бізнесу мають всі шанси бути тим самим порятунком та ефективною «пігулкою».

Основною метою заходів є скорочення фінансових зобов’язань малого бізнесу перед державою, орендодавцями, а також скасування штрафних санкцій за невиконання домовленостей з партнерами та кредиторами.

Також, для того щоб запобігти тіньову економіку, були значно збільшені ліміти для фізичних осіб-підприємців, які працюють за спрощеною системою оподаткування.

Влада переймається проблемами малого бізнесу, намагається зменшити та запобігти проблемам, але не дивлячись на це масштаби державної «реанімації» – скромні.

При поточній підтримці та оптимістичному настрої малий бізнес в Україні має шанси перемогти кризу але без значних втрат, нажаль не обійтись.

Адже, слід пам’ятати проте, що проблеми представників малого бізнесу – це не тимчасове явище, викликане пандемією і вони не зникнуть після зняття карантинних обмежень.

Для того, щоб малий бізнес відновив свою «здорову» діяльність було б доречним продовжити дію пільг і після завершення карантину в країні.

Також, головним фактором підтримки та реабілітації є врахування думки представників малого бізнесу, їх потреб та поточних проблем.

Сподіваємося, що в найближчий час малий бізнес отримає бажану підтримку від держави та сприятливі умови для успішного функціонування в економіці країни.

Роман ГРЕБА, засновник GR GROUP

Категорії: Новини

0 коментарів

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *