Як ефективно використовувати свій час

Опубліковано Vladyslav Us на

Юридичний тайм-менеджмент характеризується високим рівнем планування, системністю, послідовністю та впровадженням новітніх технологій. Більшість юристів погоджуються з думкою, що працюючи в юридичній сфері, неможливо все спланувати та спрогнозувати, адже часто виникають невідкладні справи. Протягом дня запланований список завдань може неодноразово змінюватися та корегуватися, саме тому вкрай важливими є гнучкість і вміння переорганізувати свій робочий план.

Одним з негативних чинників для високої продуктивності та управління своїм часом є хронофаги. Що це таке?
Хронофаги (або «поглиначі часу», «пожирачі часу») – один з термінів таймменеджменту, що позначає будь-які об’єкти, що заважають і відволікають від основної діяльності (роботи та інших запланованих справ). До таких чинників можна віднести незаплановані термінові справи, соціальні мережі, беззмістовні телефонні розмови, невміння делегувати й чітко ставити завдання, психологічні чинники, які здійснюють деструктивний вплив.

Розглянемо основні закони тайм-менеджменту:

  1. Закон Парето або принцип Парето (також відомий як принцип 20/80) – емпіричне правило, введене італійським економістом і соціологом Вільфредо Парето в 1897 р. У найбільш загальному вигляді формулюється як «20% зусиль дають 80% результату, а інші 80% зусиль – лише 20 % результату ». Цей закон можна застосовувати в будь-якій життєвій ситуації, наприклад: – час: 80% роботи робиться за останні 20% відведеного часу; – продажі: 20% покупців купує 80% товарів; – зубна паста: 20% зубної пасти на кінчику тюбика витрачається в 4 рази довше, ніж весь тюбик; – одяг: 20% одягу ми надягаємо 80% часу; – багатство: 80% грошей зосереджено у 20% людей; – інтернет: 80% людей відвідують лише 20% сайтів і т.д.
  2. Закон Мерфі– жартівливий філософський принцип, який формулюється так: якщо є ймовірність того, що яка-небудь неприємність може трапитися, то вона обов’язково станеться

Основним методом тайм-менеджменту є – матриця Ейзенхауера. Це техніка розстановки пріоритетів, використання якої дозволяє виділити важливі і суттєві справи і вирішити, що робити з рештою. Вважається, що саме 34-й президент США Дуайт Ейзенхауер запропонував її і зробив стандартом своєї роботи.

Ейзенхауер виділив наступні 4 категорії справ за критеріями важливості і терміновості:

  1. Важливі та термінові (наприклад, критичні ситуації). Завдання такого типу необхідно виконувати без зволікання.
  2. Важливі і нетермінові (наприклад, особистісний розвиток). Для завдань цього типу необхідно встановлювати часові рамки.
  3. Неважливі і термінові (наприклад, спонтанні прохання чи доручення «зробити щось зараз і швидко», що не відносяться до ваших безпосередніх обов’язків і т.п.). По можливості від таких прохань слід відмовлятися або передоручати.
  4. Неважливі і нетермінові (різного роду дрібниці, що віднімають час – перекури, «порожня балаканина», «балаканина» по телефону, перегляд серіалів та ін. «поглиначі часу»). Необхідно прагнути усунути такі справи назавжди зі свого життя

Аналізуючи принципи «успішного дня», можна з впевненістю сказати, що не існує універсальної та єдиної формули, яка зробила б ваш день продуктивним і дозволила легко керувати свої часом.
Той, хто прагне бути ефективним та результативним, повинен розробити власний дієвий алгоритм.

Прес-офіс GR Group

Категорії: Новини

0 коментарів

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *