Як ефективно використовувати свій час

Юридичний тайм-менеджмент характеризується високим рівнем планування, системністю, послідовністю та впровадженням новітніх технологій. Більшість юристів погоджуються з думкою, що працюючи в юридичній сфері, неможливо все спланувати та спрогнозувати, адже часто виникають невідкладні справи. Протягом дня запланований список завдань може неодноразово змінюватися та корегуватися, саме тому вкрай важливими є гнучкість і вміння переорганізувати свій робочий план.
Одним з негативних чинників для високої продуктивності та управління своїм часом є хронофаги. Що це таке?
Хронофаги (або «поглиначі часу», «пожирачі часу») – один з термінів таймменеджменту, що позначає будь-які об’єкти, що заважають і відволікають від основної діяльності (роботи та інших запланованих справ). До таких чинників можна віднести незаплановані термінові справи, соціальні мережі, беззмістовні телефонні розмови, невміння делегувати й чітко ставити завдання, психологічні чинники, які здійснюють деструктивний вплив.
Розглянемо основні закони тайм-менеджменту:
- Закон Парето або принцип Парето (також відомий як принцип 20/80) – емпіричне правило, введене італійським економістом і соціологом Вільфредо Парето в 1897 р. У найбільш загальному вигляді формулюється як «20% зусиль дають 80% результату, а інші 80% зусиль – лише 20 % результату ». Цей закон можна застосовувати в будь-якій життєвій ситуації, наприклад: – час: 80% роботи робиться за останні 20% відведеного часу; – продажі: 20% покупців купує 80% товарів; – зубна паста: 20% зубної пасти на кінчику тюбика витрачається в 4 рази довше, ніж весь тюбик; – одяг: 20% одягу ми надягаємо 80% часу; – багатство: 80% грошей зосереджено у 20% людей; – інтернет: 80% людей відвідують лише 20% сайтів і т.д.
- Закон Мерфі– жартівливий філософський принцип, який формулюється так: якщо є ймовірність того, що яка-небудь неприємність може трапитися, то вона обов’язково станеться
Основним методом тайм-менеджменту є – матриця Ейзенхауера. Це техніка розстановки пріоритетів, використання якої дозволяє виділити важливі і суттєві справи і вирішити, що робити з рештою. Вважається, що саме 34-й президент США Дуайт Ейзенхауер запропонував її і зробив стандартом своєї роботи.
Ейзенхауер виділив наступні 4 категорії справ за критеріями важливості і терміновості:
- Важливі та термінові (наприклад, критичні ситуації). Завдання такого типу необхідно виконувати без зволікання.
- Важливі і нетермінові (наприклад, особистісний розвиток). Для завдань цього типу необхідно встановлювати часові рамки.
- Неважливі і термінові (наприклад, спонтанні прохання чи доручення «зробити щось зараз і швидко», що не відносяться до ваших безпосередніх обов’язків і т.п.). По можливості від таких прохань слід відмовлятися або передоручати.
- Неважливі і нетермінові (різного роду дрібниці, що віднімають час – перекури, «порожня балаканина», «балаканина» по телефону, перегляд серіалів та ін. «поглиначі часу»). Необхідно прагнути усунути такі справи назавжди зі свого життя
Аналізуючи принципи «успішного дня», можна з впевненістю сказати, що не існує універсальної та єдиної формули, яка зробила б ваш день продуктивним і дозволила легко керувати свої часом.
Той, хто прагне бути ефективним та результативним, повинен розробити власний дієвий алгоритм.
Прес-офіс GR Group
0 коментарів